الثلاثاء، 20 أكتوبر 2015

قصيدة بالعامية ((( أ حلام مؤجـــلة ))) للشاعر ـــ """ فتـــحــي وجـــبــه """ــ


انا عايش دايما علي فكره .
انا سايب احلامي ل بكره .
انا بسهر ايام وليالي .
انا سارح دايما بخيالي .
ولا فارق بكره من امبارح .
ودايما داير مع فكره ..
انا بحلم بدنيا خياليه .
ومراكب حب معديه .
توزع حمولتها علينا .
ونعيش في دنيا ورديه ..
انا سابح في بحر ظنوني .
انا ساكن دايما في همومي .
انا عاشق دايما من يومي .
لقلوب طاهره .. ونقيه ..
تمشي للخير مسافات .
تمحي هموم وآهاااات .
تعمل خيره العبادااات .
توزع فرح . ابتسامااات .
علي كل قلوب منسيه ..
انا بحلم والحلم مباح .
تكون كل قلوبنا سماح.
وننسي اي هموم وجراح .
وحياتنا بالخير مرويه ..
انا بحلم . وبحلم . وبحلم .
ومش لاقي لحلمي نهايه .
انا عايش دايما علي فكره .
انا سايب احلامي ل بكره ..
انا سايب احلامي ل بكره ..

""فتحي وجيه""

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق